Krok za krokem, jak pracujeme

-Provádíme měření
-Provádíme zemní práce
-Klademe dlažbu.

CENA Pokladka zamkove dlazby NA KLÍČ od 800Kč/m2

Cena zahrnuje:

  • zemní práce
  • likvidace vytěžené zeminy
  • důsledné hutnění všech vrstev vibrační deskou na sílu 30KN
  • beton na obetonování obrub
  • usazení betonových obrub
  • pokládku zámkové dlažby
  • zapískování zámkové dlažby
  • konečné zhutnění
  • zřízení staveniště a jeho následný úklid
w512h5121380376664MetroUIPhone

Pro objednání a probrání detailů volejte 731 650 282

Technické požadavky na zámkové dlažby a základnu
Podle technologie jsou všechna místa s chodníkovou dlažbou nebo kostkou pokládána na základnu z pískově-štěrkového polštáře. V případě parkovacího místa a příjezdu do garáže se používá posílená verze. Zde vypadá struktura povlaku následovně:

směs štěrku a písku;
štěrk střední frakce;
drobný štěrk;
písek;
cementově-písková vrstva;
finální povrchová úprava.
Každá vrstva sypkého materiálu a dno jámy musí být důkladně zhutněny. Ruční domácí nástroje se zde nedoporučují používat, protože jejich účinnost je v porovnání se specializovaným vybavením výrazně nižší. Kromě toho je na každé fázi důležité dodržovat rovnoměrnost vzhledem k rovině – tak se vytváří rovnoměrná struktura a složení pokrytí, které bude dlouho udržovat zadaný tvar.

Tloušťka vrstev a jejich počet se liší v závislosti na hmotnosti vozidla, které bude stát na ploše. Například pro nákladní auto a vozidla o hmotnosti více než 3,5 tuny je třeba vybudovat všechny výše uvedené vrstvy s následujícími parametry (výška je uvedena s ohledem na zhutnění):

100 mm – štěrk o velikosti 5-20 mm a hrubý písek;
300 mm – hrubý štěrk (10-40 mm);
100 mm – drobný štěrk nebo štěrk;
40 mm – hrubý písek;
30-50 mm – cementově-písková směs.
Pokud se plánuje instalace parkoviště pro osobní automobil o hmotnosti méně než 3,5 tuny, může být z první vrstvy upuštěno. Následující vrstvy se dodržují ve stejném pořadí s dodržením následujících hodnot tloušťky: 300 mm, 50 mm, 40 mm.

Výběr finálního povrchu také závisí na hmotnostní zátěži. Zde se za podmíněný výpočetní ukazatel považuje 1 tuna. Takže pro lehká vozidla je možné použít přírodní nebo umělý kámen tloušťky 60-70 mm, pro spolehlivost se doporučuje uvažovat kolekce o výšce 80 mm. S vyšší zátěží se dobře vyrovnávají vibrolité a vibropressované vzorky, jejichž tloušťka je 100-120 mm. Pokud vozidlo váží více než 2 tuny, je třeba vybrat kostku.

Velikost jednotlivého modulu je také vybírána s ohledem na zátěž. Čím vyšší je hmotnost auta, tím menší by měly být prvky pokrytí. Doporučené rozměry dlaždic nebo kostek jsou omezeny na strany 500*500 mm.

Obecné požadavky na parkoviště
Písek se doporučuje používat říční s nerovnými

hranami. Totéž platí pro štěrk – štěrk se liší hladkostí a kulatými tvary. Poslední zmíněné při jakékoli úrovni zhutnění zásypu vede k tvorbě dutin. Jsou hlavní příčinou ničení minerálních komponentů, propadání polštáře a následné deformace dekorativního plátna. Taková úprava slouží výrazně kratší dobu, než kvalitně provedená práce.

Všechny požadavky na soukromé parkoviště jsou pouze doporučení, protože přesný reglament chybí. Nicméně každý bod je ověřen v praxi, odchýlit se od toho nestojí za to:

Vrstvy. Každá vrstva plní svou funkci: odvodnění, tlumení nárazů, stabilita a rozložení bodové zátěže po rovině. Minerální dort v důsledku odvádí vlhkost, zabraňuje zaplavení a vymývání písku při zvýšení hladiny spodní vody, kompenzuje sezónní puchýře půdy. Hlavní – dekorativní pokrytí pod tlakem auta, při změnách klimatu se nebude posouvat, deformovat a dlouho se ničit.
Hustota pokládky. Maximální hustota – požadavek nejen na minerální polštář. I mezi dekorativními prvky je důležité minimalizovat prázdné prostory.
Rovná rovina. Pokud během instalace dojde k výmoly nebo výčnělkům, stanou se příčinou ničení plátna. Důvodem je, že na těchto místech se zvyšuje odpor kamene k hmotnostní zátěži na pozadí celkového pokrytí. Výsledkem je, že výmoly se budou rozšiřovat a prohlubovat a výčnělky se budou ničit a destabilizovat celkovou úpravu.
Obruba. Omezující prvek je nutný pro automobilové parkoviště.

Zemní práce
Jáma se kopá do hloubky 300-350 mm. Pokud se plánuje pokládka kamene v úrovni s terénem, pak by hloubka měla odpovídat součtu všech vrstev a tloušťky kamene. Zde se také doporučuje okamžitě vytvořit rovnou rovinu s mírným sklonem pro přirozené odvádění dešťové a tající vody z povrchu. Dno jámy je zhutněno a zalito vodou pro další usazení zeminy.

Instalace obrubníků
Pro upevnění omezujících prvků se používají dvě metody: s použitím minerálního zásypu nebo pomocí betonové směsi. V prvním případě se používá instalace dočasných nebo trvalých podpor.

Při volbě druhé možnosti zámkové dlažby je třeba předem připravit příkop, minerální polštář a betonovou vrstvu tlustou 30-50 mm. Existuje jiný přístup, který vylučuje vykopání samostatného kanálu a další práce – vytvoření malého prohloubení přímo ve drenážní vrstvě pod hlavním povrchem. Mezi ŽB prvkami se dodržuje mezera 5-10 mm pro jejich spojení pomocí cementově-písek.